fredag 20 februari 2009

Skidorna som aldrig kommit på är av!



Nio mil på skidor, det ska man väl klara av med glatt humör, envishet och vilja. Mitt träningsupplägg har varit uselt. Min taktik har varit att förtränga att jag ens ska åka. Min plan har varit att lära mig åka skidor under resans gång, man har ju nio mil på sig. Jag har envist svarat ja på allas frågor om jag verkligen ska ge mig i kast med denna utmaning. Jag har laddat med vaselin och mental styrka och konstigt nog sett fram emot att åka.

Men då min älskade lilla unge ännu är sjuk, om än på god bättringsväg, vågar jag inte ge mig av så långt hemifrån då det kan svänga så fort. Jag skulle inte kunna lägga fokus där det behövs.
Så det är till att bita i det sura äpplet, Vasaloppets öppna spår får läggas på hyllan ett år. Blicken får istället riktas mot andra fasansfulla äventyr som Vansbro & Vättern Runt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Erkänn, du vågar inte åka utan mig!

Oj, vad vi ska träna inför nästa år. Vättern och vansbro kommer att gå strålande.
Kram

Catti sa...

Erkänner :-D! Grejen är den att oavsett när vi kör Vasan så kommer du åka ifrån mig och jag blir utan dig i alla fall. Men det är en trygghet att veta att du finns i spåren om än flera mil framför ha ha.
Men du,,,nu gäller Vansbro och Vättern redan i år för dig vännen.