lördag 25 oktober 2008

Söder runt på fötterna eller runt under fötterna på Söder


I tisdags betydde söder runt en härlig trevlig och mot slutet lite slitig löptur i kvällsmörkret.
Vi var ett ganska stort gäng som gav oss av genom Tanto ner mot Bergsundsstrand, vidare längs
Södermälarstrand, via Stadsgårdskajen, genom Hammarbysjöstad, längs Årstaviken
fram till Tanto och upp till Zinken igen.
Som återhämtning plaskade K, T & jag i en varm skön pool.



Igår kväll var det dags för en Söderrunda igen. Jag och I utgick från Medis och första vätskekontrollen låg på Högbergs. Efter att ha fyllt på
depåerna
fortsatte vi längs Götgatsbacken, fokus inställt på nästa delmål,
vätske- kontroll Olearys där vi blev ikappsprungna av T & co.
Nästa sträcka var en lång nedförslöpa men när vi nådde Gamla Stan hade någon ändrat på
på bansträckningen och vi sprang vilse in på Engelen.


Båda turerna hade sin charm men den sistnämnda
ska nog inte stå på agendan alltför ofta.


7 kommentarer:

Helena sa...

Haha, vad var det för runda? En barrunda kanske? Var själv ute på en sådan igår kväll, efter kul show på Rival, med Sissela Kyle...Tog det lugnt dock, ska ju träna idag med TSM. Kram!

Catti sa...

Hej vännen, vad roligt det var att träffa dig idag, hoppas du tyckte det var kul pass trots mitt tjat på alla som var framför dig :-).

Jo nog var det en barrunda alltid. Det var en sjukt rolig runda,,,,men det tar tid att återhämta sig så man får inte springa vilse in på Engelen för ofta ha ha ha. Hoppas du hade lika kul på din utekväll.

MarathonMia sa...

Jorå! Fler sånna! Det ska ju vara balans i livet har jag hört ;-)

Catti sa...

Okey, säger kloka Mia det så kan man ju lugnt lyda. Du skulle ju aldrig lura in mig på dåligheter ha ha ha.
När tar vi nästa runda?

Anonym sa...

Gud morsan, du är ju värre än mig med utgångar. Snart blir det väl jag som får börja plocka upp dig efter dina nattliga äventyr.

Catti sa...

Ha ha ha ha,,,jag som passa på när du inte var på hemmaplan. Men å andra sidan, jag har ju ett par innestående hämtningar tillgodo hos dig :-)Kanske ska utnyttja dom när du är hemma nästa gång?

Kram älskade ungen min
/mamma

Anonym sa...

Kul att du hade det roligt. Din man