tisdag 7 oktober 2008

En gång är ingen gång


Att motstå kräver känslomässig styrka, att avstå kräver mental sådan.

Jag har gott om båda, i alla fall när jag vill ha det.

Efter ett första test på min mentala styrka valde jag avstå från den lite längre rundan som skulle gå runt söder till förmån för uppvärmningsrundan som skulle vara både kortare och långsammare.

Tillbaka på IP så skulle nu alla utom jag riva av 15x200m intervaller. Jag stretchade och tittade på när en efter annan kom rusande ut genom kurvan på starka ben som bara ökade farten längs raksträckan.

Jag ville prova, smaka lite, känna på farten, låta pulsen skjuta i höjden, bara en gång, bara lite, bara 200m.

Jag vill vill vill....bara en gång....en gång är ju ingen gång....eller?

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

En gång är ingen gång - speciellt inte om man sedan rusar in på kansliet och gömmer sig... ;-)

Catti sa...

Ha ha ha ha,,,,in i skamvrån menar du ha ha ha.