söndag 19 april 2009

Så är man härligt "postTSM-långpass" glad igen!




Idag var det städning i området men som vanligt lämnade jag och Clarre våra stackars partners & barn med sopkvastar och krattor i händerna medan vi istället smet in till TSM.

Solen sken men det var rätt kalla vindar och det blåste rätt ordentligt.
För 3;30 gruppen stod det 28km i 5,10 fart på schemat.
Rundan var förlagd till Lidingö och Djurgården, inget jag jublade över då vi skulle ha medelhårddistans och det är allt annat än en flack vända.
Nu måste jag i efterhand bita i sura äpplet och säga att jag tyckte den var kanon, jag gillar ju backar när allt kommer kring.

Rapport från dagen:
Distans: 29;15
( Maria, du är inte bara supertrevlig utan även suverän på att läsa kartor.)
Tid: 2;30;25

Snittpace/km: 5;10

Ett kanonpass tillsammans med den bästa gruppen av alla, hur kan man ha annat än roligt.


Karta med tiderna finns på Team Stockholm Marathon´s sida på Face Book. Fick frågan från flera hur mab gör för att kunna gå med i TSM på FB. Man måste först gå med i nätverket Sweden. När man har gjort det kan man via länken nedan gå med i gruppen
http://www.facebook.com/photo.php?pid=1656675&id=715952808&op=1&view=all&subj=5411534818&aid=-1&oid=5411534818&saved#/group.php?gid=5411534818


Maria och jag sprang i knäkorta byxor idag, skönt få känna vinden mot huden men också passa på att få lite färg.
Vi har numera kritvita fötter och lår medan underbenen går i annan färgskala från fotknölarna upp till knävecken,,,,äkta löparbränna,,,eller?

3 kommentarer:

Louise sa...

Det känns bra att du har lite dåligt samvete att du lämnade oss. Men jag tror inte att du saknade städdagen speciellt. Här var det svårt att gå runt i kortbyxor, taggbuskarna skulle rivit mig blodig på benen.
Glöm inte att anmäla dig till plaskandet den 12 juli.

Kramar

Louise sa...

Nu är jag trött på att läsa det här inlägget. Jag vill ha en Kungsholmen Runt- rapport NU!

Catti sa...

Ha ha ha ha,,,Har glömt hur man bloggar,,,men ok vännen,,,,kommer i kväll :-).