onsdag 8 april 2009

Blindbockar

Hur mycket tid lägger man sina tankar på det som varit, på tid som passerat, på saker som skett?
Hur mycket tid lägger man på att fundera om morgondagen, på att planera för framtiden?


Hur hur ofta missar vi att stanna med våra tankar & känslor här och nu,
hur ofta väljer vi
att inte ha en medveten närvaro i nuet...och varför?

Självklart hämtar man både erfarenhet, kraft, lust, glädje i både det som skett och i
drömmar och mål man strävar mot.


Men att vara nära det som sker här och nu, utan att alltid försöka förändra det,
kan nog vara ett sätt att bli mer medveten om sina tankar och känslor på.
Ett sätt att bli tryggare i sig själv, utrusta sig med inbyggd karta & kompass s
å man vet vilka vägar man vill vandra på. Så att man gör medvetna val.


Så ledsamt med människor som inte vågar se bakåt, som vägrar ta fika rast i nuet,
som går in i framtiden med förbundna ögon och som inte bryr sig om att de drar
med sig andra i fallet om/när dom snubblar.

Ingen är så blind som den som inte vill se.

Å andra sidan, man får ta folk som de är och inte som man vill att de ska vara.

Bara gilla läget alltså och se till att man har sin egen kompass med sig.

6 kommentarer:

MarathonMia sa...

eller så kan man buffa lite på dem som behöver hjälp :)

Kloka ord som vanligt kära Du! Njut av nuet, acceptera och lär av historien - dröm och bygg för framtiden!

*puss*

Catti sa...

Kan du buffa mig lite framåt då för jag gillar just här och nu så mycket att jag gärna fastnar i nuet.

Puss på dig med.

MarathonMia sa...

Gillar du nu ska du stanna i nu. Det kallas Att tanka.

Clarre sa...

Hur gick torsdagspasset?

Catti sa...

Hello Clarrecoachen.

Mia briljerade med PB på tröskelpasset 46.11 tror jag det var, hon är grym den tjejen :-).

Jag mixade lite, rodde 5km och sen sprang jag 7km samt tog en liten ända inne på gymmet och jobbade mage, bröst och rygg.

Haft det bra på ön?

Clarre sa...

Attans vad du tränar mycket!

Jag vet att du gillar rumpor,men vems klämde du på den här gången...?

Jo ,vi hade det bra.Mucho Chocolate!

Bidde ett avbrutet tusingpass,isande vindar och blytunga ben efter gympasset i måndags.Ny chans på tisdag om rumpan håller.

Kram/C.