fredag 10 april 2009

Nyckellös!

Idag när det var dags för att fylla på matförrådet tog familjen bilen ut till Haninge medan jag tog cykeln. Efter att tillsammans ha hjälpts åt att fylla vagnen till bredden och lämna stort hål i plånboken var det dags att trampa hemåt igen.

Inser när jag ska låsa upp cykeln att jag tappat nyckeln. Inte ovanligt för att vara mig. När det händer hemma brukar den ligga i kylskåpet där alla andra borttappade föremål av någon anledning hamnar när jag är inblandad. Men nu,,,vart hade jag tappat den?
Maxi är inte en helt liten butik och jag hade ju irrat runt precis överallt.



I samma stund hör jag en liten kille säga till sin pappa, varför ligger det en nyckel där på bänken?
Var det ödet, perfekt timing eller var det helt enkelt min turdag? Tack vare den lille killen, som tyvärr hann försvinna mellan bilarna innan jag hann tacka honom, kunde jag cykla hemåt.

Väl hemma blev det snabbt byte från långärmat & cykel till t-shirt & löparskor. Sprang sen iväg mot Plantagen, familjen som än en gång valde bilen mötte upp för att jag skulle slippa springa hem med famnen full av blommor. Hade jag kunnat köpa den vackra bukett som Pauli fotade i söndags så hade det ju inte varit några problem då den är utrustad med ben, snabba sådana dessutom.

Foto: Blombukett av Pauli


Cykeltrippen t&r med ca 1 timmes gåvila på Maxi 15,5km tog knappt 40 min så det var lugnt och snällt tempo.

Löpningen 7,45 km t&r med 20min gåvila på Plantagen , snitt 4,40pace, skönt även det
,,,konstigt nog.

GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

hehe! Vad många häxor du visar i inlägget ;)

Vilken j-dra tur med nyckeln - köpte du en trisslott?

Kram

Catti sa...

Ha ha ha ha, måste ju visa världen att det finns vackra häxor.

Yepp, köpte trisslott men jag hade tydligen förverkat min dagsdos av tur :-).