måndag 13 april 2009

Två & Två

Det lös av vita ben på Stadion igår när vi stod samlade för att lyssna till Rubin som skickade iväg oss med en dos inspiration och pepp.

Det var ont om ledare så jag och TaiThomas gästade 3,45gruppen.
M la sig sist medans R cyklade då han var förkyld. Thomas skulle hållt mig sällskap i täten då jag hade noll koll på hur vi skulle springa efter Hammarby Sjöstad men han fick spendera 28km i intervaller längs löparledet. Han slet som en hund för att försöka ge hela gruppen ett jämnt och skönt tempo samt undvika krockar med söndagsflanörer och cyklister vars vägar vi ockuperade under vissa sträckor.

Vi tappade tyvärr några löpare i bakre delen av ledet under resans gång. De orkade inte med det dragspelstempo med fartökningar som blev följden av att några i gruppens främre del valde att gå ut flera stycken i bredd upprepade gånger.

Jag personligen tycker om att ha många omkring mig att prata med och lyssna till, det gör mig glad. Men jag tycker jag kan få den löpglädjen oavsett om jag ligger i en klunga eller om jag springer i led om två & två. Det är ju bara att röra sig i ledet så får man samtala med fler än en person. Springer man tillsammans springer man med hänsyn till hela gruppen.

Jag hoppas att bortsett från de som tvingades kliva av, att alla andra precis som jag hade en härlig runda. Vädret var underbart, strålande solsken och underbar vårvärme. Jag var förstås fokuserad på att försöka hålla rätt tempo (5,40/km ) men hann få trevlig pratstund med bla T (hoppas dina svåra skavsår läker fort) och byta några ord med ClarrepappanKenneth.

Trots att jag sprang för långt och fel i H-by Sjöstad så fick vi ta ett varv runt Stadion för att få ihop våra km. Tillbaka på Stadion visade Garmin på drygt 28km med en snittfart på 5,37/km.


TaiThomas försöker nå om sitt knä, mumlade något om att armarna krymt under passet?!

Att springa långpass en dag som denna är helt enkelt galet underbart, längtar redan efter att snöra på mig löparskorna igen.

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.
Ja ja ja, jag erkänner, jag är en enorfinknarkare :-D!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att det var en underbar runda. Bra coachning och farthållning :-)Kan inte heller förstå att det ska vara så svårt att springa två&två!(märkte dock inte av dragspelseffekten fast jag låg långt bak). Att det klumpar ihop sig i täten kanske beror på den trevliga farthållaren hi hi ;-)
//kalle.

Catti sa...

Hejsan Kalle :-).

Vad roligt att höra att du också tyckte vi hade en härlig runda samt att du inte såg några dragspel :-D.

Ha ha ha, tack,,,jag kanske borde käka klumpförebyggande medel inför nästa långpass :-).

Ha en härlig vecka.