onsdag 21 april 2010

Vatten

I söndags vaknade jag med våndan i tankarna. TSM eller Run for Water. Vad skulle jag välja, 30 skönt långsamma km i pratigt sällskap eller 6 km snabba i tyst sällskap?
Jag kollade in hur många ledare vi hade i gruppen, hela 6 st och på mitt schema stod det faktiskt att det var tävling så söndagens insats fick bli god, snabb och kort.

Så snabbt som jag ville gick det inte men jag är nöjd ändå Tiden blev 25,26 och en 11:e plats bland damerna.

I måndags var det så dags att byta ut for mot in och det blev 45 apjobbiga minuter i poolen.


Fortsatte Vattentemat och idag bytte jag ut in mot over. Det var dags för ett träningspass på....


............Årstabron såklart.

Det blåste galet mycket och det brann i benen när jag skulle springa mot Årsta sidan.
Det skulle avverkas totalt 9km intervaller fördelat på 2x2km+3x1km+4x500m.

Pannbenet gav vika redan efter första 2km intervallen. Men som tur var dök Mr N`batha upp på sin cykel och utbytte ett par ord med mig. Det gav en boost av kraft åt både tanke och ben så det räckte för att fortsätta.

Ögonen fulla med grus, trött men nöjd att ha genomfört hela passet.

4 kommentarer:

N'batha M'bwele sa...

Det var bra tempo på dig där på bron. Tur att du är lätt att känna igen ;)

Catti sa...

Tack snälla. Fick för mig att springa om och förbi två killar och det var inte den mest begåvade inledningen på passet. Så när förståndet blåste ner i Årstaviken tog det med sig pannbenet och jag ville bara sluta redan efter den första 2km intervallen. Men när så dom mörka tankarna härjade som bäst cyklade du förbi, vinkade och ropade IF Linnéa, det räddade mig. Din hälsning boostade både ben och vilja så att jag orkade slutföra passet.


Galet vad det kan blåsa på den där bron. Jag är glad att jag lyckades se att det var du trots allt grus jag hade i ögonen så jag fick säga TACK för hjälpen :-D.

Gax-Staffan sa...

Catis:

Jag skrek och ropade på dig i går på kvällen när du och två andra sprang vid Zinken. Men du verken hörde eller såg mig när jag blåste förbi med cykeln......

Ha en bra dag

/Gax-Staffan

Catti sa...

Hello kompis. Hur kunde jag missa dig :-(. Skyller på att du cyklar så snabbt och att jag hade ögonen fulla med regn. Var ute på liten uppvärmning med Daniel och Anna från TSM innan vi skulle köra Runners Gym Class med Rubin.

Ha en bra dag du med och cykla försiktigt.