lördag 17 april 2010

Fredagsmys!

20km....fördelat på 4km uppvärmning 2x(5km ( i 4.10 fart) + 1 km ( i 4 fart) med 3 min setvila och på det 4km nedjogg.

Räckte med att läsa om farten för att mina tankar skulle spruta ut en massa tvivel. Jag som inte ens sprungit 5 km i ett svep i det här tempot, nu ska jag köra 6km och den sista snabbast och sen efter lite vila göra om allt igen. 

Så träningen inleddes med pannbensövningar, bestämde mig för att göra mitt bästa. Så länge jag inte gett upp utan att ha provat får utfallet bli som det blir, bära eller brista.

Så jag slutade lyssna på mina tvivelaktiga tankar och bestämde mig för att motbevisa mig själv....vilket jag gjorde, jag klarade av passet.

Som grädde på moset kickade runners high in och förgyllde passet....det kallar jag fredagsmys!!

 

Inga kommentarer: