fredag 29 maj 2009

Rus & Marthonladdning

I onsdags fick jag äran att ingå i Görels fan & peppar club när hon skulle utmana sig själv och rusa in Våren.

Jag var lite sen ut till Stora Skuggan och trodde jag skulle vara sist på plats. Men icke.
Huvudpersonen för kvällen gled in med ett skratt när det var sådär 3 min kvar till start.

Inga nerver här inte, inte på utsidan i alla fall.

Vi han med att föreviga kvällen med några bilder innan vi föstes in i en av startfållorna.

Fan-Cluben på rad efter Görel bestående av Karin, Nermina, Mia, Helena och mig.

Mia hade plastat in vackraGörel på fina lappar som vi smyckade våra ryggar med så
att ingen skulle missa vem som var drottningen på kvällens Vårrus.



Starten gick och Görel fick bestämma farten. Mia tog täten och banade väg genom en vägg av tjejer.

Mia insåg snabbt att skulle vi ta oss fram i Görels fart var det till att få den här väggen att flytta på sig.

Mia vrål som ekade i luften med jämna mellanrum,,,gående till höööööger, löpare till väääänster blandade vi med skratt, dans och pepp.

Många leenden fick vi men det var fler än en kvinna som nog helst ville sätta krokben för oss eller putta in oss i buskarna.
Men men, nu var det Görel som skulle fram, kosta vad det kosta ville.


Efter nästan 5 km på lätta Görelben och med ett pannben som aldrig svek henne för en sekund lägger sen Görel in en målspurt som gjorde att det var svårt att hinna med. Jag tog ett djupt andetag,

fyllde lungorna med luft och skrek en sista gång......... ............Göööööööööreeeel på ingåååååååååång...

och in sprang hon, in i mål på PB 34:41.


Görel till höger

Två tjejer som för kvällen blommade minst lika vackert som trädet i bakgrunden.
GRATTIS GÖREL & GRATTIS NERMINA.
Båda nyfrälsta löparinnor och numera också Linnéatjejer,,,hoppas jag :-)

Tack för en superrolig kväll, bland det roligaste jag gjort.
Vitargo släng dig i väggen, det här det är Marathonladdning av bästa sort.


Vårruset med Görel blev Glädjeruset!

Görels eget gästblogg inlägg hittar du här:

Inga kommentarer: