tisdag 19 maj 2009

Glad & Stolt!

Resultat från Milspåret 2009.
Damer Motion











































Plats

Start nr Förnamn Efternamn Förening/Ort/Land Född Mellantid 5km
Tid Tid Efter Pace

1

1256 Christina Åqvist Team Stockholm Marathon 78 00:21:16
42:38
04:15

2

962 Catarina Lindström IF Linnéa 64 00:22:35
45:17 2:38 04:31

Tror jag kom in som 14:e tjej bland alla damer, Motion, Student och Elit inräknade, kan man vara annat än glad!

Hann inte med någon uppvärmning. Istället blev det en trevlig pratstund och tankning av löparglädje innan loppet tillsammans med Linnéanerna Ingrid Patrik & Tone.

Den inledningen tillsammans med pepp av Maria, Clarre
& Clarrepappan längs banan, Karins mindande, L´s hållna tummar, hejarop via mobilen och familjens kärlek + nya fina röda skor var receptet som behövdes för att ta mig ännu några steg närmare mitt mål för 2009.

45 minuter på milen,,,jag är nära nu :-D!

17 kommentarer:

gullfot sa...

Men vad gör Catti med röda raketerna i motionsklass?! :-)

Grattis till ett fantastiskt bra lopp - och så kort efter skrällen på Kungsholmen! Hurra!

Catti sa...

Finns det andra klasser att anmäla sig i ;-)? Får väl sluta vara så feg antar jag ha ha ha ha.
Tack bästa ultrabruden, för grattis och snälla peppande ord :-).

Masse sa...

Och den personen som kom tvåa har ett ganska maskulint namn. Kom du inte tvåa egentligen

Catti sa...

Oj, det har du rätt i Masse, det missade jag helt när jag kollade resultaten.
Hm, man vet ju inte så säkert i dessa dagar men kanske kan det ha smitit in en kille bland damerna :-D?

Jossan sa...

stort grattis till ett riktigt bra lopp!!

Catti sa...

Hej Jossan :-).

Tack snälla du för grattis.

Clarre sa...

Jäklar vad du flög fram med dina raketskor! Men var inte banan en aning lång? Och när ska du förstå hur snabb du är och ställa dig långt fram vid starten...

Catti sa...

Clarre, att bli påhejad av dig är värsta raketbränslet - Tack supercoachen.

Vet inte om det bara var jag som fick lite längre sträcka? Min klocka stannade på 10,18km. Såg när jag kollade den i morse att milen gick på 44,37 :-).

Jag stod rätt långt fram, det är bara jag som måste bli snabbare i starten så att inte så många hinner springa om mig ;-).

Sanna sa...

Vad duktig du är morsan! Jag bättre faktiskt på mitt pers idag; lämnade tillbaka en bok som endast var tre dagar försenad. Wohoo!

Catti sa...

Tack älskade dottern min. Ha ha ha, det var inget dåligt PB du satte :-).

Puss på dig.

Linda sa...

Stort grattis! och snyggt jobbat!

Anonym sa...

Grattis till senaste tidens framgångar!!!

Du var inte den enda som fick för lång sträcka på GPS:n, min stannade
på 10,115km (10.14km.-25m.).
I det tryckta informationsbladet står det dock att banan är kontrollmätt.
/kalle.
Ps. var är måltiden på maran? Ds.

Catti sa...

Hello Linda, tack snälla :-).

Hejsan Kalle, tusen tack :-).
Så även du fick en bonussträcka.
Hur gick det för dig på Milspåret?
Måltiden på maran....jag tänkte försöka hålla mig strax under 5-fart så länge det håller....så 3,30-3,45 om man får drömma.
Men målsättning 1 är att ha roligt :-).

Anonym sa...

Jo,Tack BRA! Satte pers. efter 15 år med löptävlingar och åtskilliga millopp: 43.48 min. Tack till dig och alla TSM:are!!!

Vad kul, vi har samma målsättning på maran:-). Jag vill oxå springa mellan 3.30-3.45 och försöka slå mitt 11 år gamla rekord på 3.34.26(brutto) och ha f-n så roligt under tiden ;-)
/kalle.

Catti sa...

Men vad roligt, GRATTIS till dig Kalle.
TSM är verkligen en källa att tanka energi och löparglädje ur.

Är övertygad om att du har allt du behöver för att sätta nytt PB även på maran :-).

MarathonMia sa...

Lycka. Kärlek. Du är bäst.

puss.

Catti sa...

Jag tankar ständigt på med den energi, visdom, envishet, kärlek och lycka som du sprider omkring dig....så tack för att du finns VackraKlokaunderbaraMia!