fredag 14 november 2008

Trösklar på Söder

Tröskel = lågt steg!
Tröskelpass borde därför betyda pass med låg fart,,,eller? Nu var det ju inte trösklar runt Söder utan ett tröskelpass Söder runt som coach N bestämt för kvällens träning (kontrollerad snabbdistans där man inte drar på sig mjölksyra).

Tömilen löparna skulle ta samma runda men i behaglig fart.
Jag ska inte springa Tömilen men då jag trott att kvällens pass skulle vara ett par km uppvärmning med efterföljande fyspass så hade jag cyklat 3 mil på fm, tyckte således att jag kvalade in i behaglighetsgruppen. Men ska man springa behagligt ska man veta bättre än att lägga sig bredvid Karin.

Det tog inte lång tid innan Karin började öka farten och då det kändes mer än bra så hängde jag på. När vi passerade Vikingterminalen hade vi sprungit om alla Linnéaner som var inom synhåll.
Min ork började tryta strax därefter men inte Karins.

Hon hade nog med både kraft och energi för att springa på lätta fötter, dra & peppa mig vidare i betydligt högre tempo än jag trodde jag skulle orka denna kväll.
Våra kära Garminklockor fick spelet både var för sig och tillsammans men Karin har i alla fall lyckats få fram km tider på sin som visade på 7/10 km i 4,30 fart och resterande 3 kring 4,40 (om jag inte minns helt fel).

Jag är mer än nöjd,
tuff men otroligt skön runda. Tack Karin!

4 kommentarer:

Karin sa...

Tack själv, Catti! Du galna människa, hur mycket träning tål du egentligen?! Det var inte JAG som började dra ;-) Så starkt jobbat av dig, det var ett sant nöje att få springa bredvid dig och peppa. Vila väl ikväll och heja på Tömilenlöparna åt mig med imorgon!! Kramar!

Helena sa...

Starkt jobbat Catti!!! Att du bara orkar :D Djupt imponerad. Kram!!!

MarathonMia sa...

En tuff tjej ska givetvis vallas av en tuff tjej.

Catti sa...

Karin: Ha ha, inte så mycket, mina vader var två cementklumpar igår. Hejar på alla och så får vi skåla tillsammans ikväll för deras starka insatser :-).

Helena: Tack vännen, detsamma till dig som sätter PB på var och varannan SöderRuntRunda, du är grym.

Mia: Ha ha ha,,,,jo eller draaaaaaaaaaas runt av en :-). Efter din Nordic Military Training Camp blir det du som får valla oss båda. Hjälp!!!!