tisdag 11 november 2008

Jag somnade vid 3, klockan ringde vid 4,15. Jag var allt annat än pigg men det stundande passet med Nordic Military Training fanns det inte en chans att jag skulle missa. Mitt kaffe skulle drickas svart, inte med mjölk så att sova vidare och gå på kvällspasset var inget alternativ.

Väl inne på ÖIP var det fortfarande mörkt ute men trots den tidiga timman var det fler än jag, Mia, T, A & S som tagit oss dit. Skönt att inte vara ensam i sin galenskap.

Det delades ut västar, vi fick dela in oss i 2 grupper och sen joggade vi iväg med armarna sträckta ovanför huvudet. En bit bort stannade vi och fick ställa oss på rad längs med ett vattenfylld och bitvis ganska brett dike med leriga hala kanter.

Hade man inte vaknat innan gjorde man det definitivt nu. Här började allvaret. Från och med nu var det hopp, löpning, planka, pepp, svett, blött, grodhopp, dips, språng uppför leriga backar, räkning i kör, pepp, armhävningar, kålmaskar, mag, rygg, ben, arm, koordinationsövningar. Innan vi skulle springa tillbaka till ÖIP var det dags att avsluta som vi började och vi radade upp oss framför ännu ett vattenfyllt dike. HANDSKAR AV hördes från en av ledarna ....sen var det bara att inta position armhävning men med händerna nere i det kalla vattnet. Mia, du är inte bara grym på armhävningar, du glänste även om fingrarna med din nygjorda manikyr :-).

På vägen tillbaka var det många som kroknade och vi hjälptes åt att peppa varandra att orka den sista biten. Sista biten genom skogen la några av oss i spurten i jakten på det andra laget som var på väg att hinna före vår grupp in på IP.

Härligt att ha kraft kvar i benen trots att resten av kroppen domnade bort alltmer.

När vi avslutat den sista övningen, ståendes i en stor ring gjorde vi 40 djupa knäböjshopp med armarna om varandras axlar, var både livet & ÖIP vackert där det låg i morgonljuset.

Trött, lerig, blöt & med en redan ömmande kropp var det mer än skönt att få kliva in i duschen.


Tack Mia för att du såg till att jag var med på det här galet roliga och urjobbiga träningspasset.




Bildbevis på att vi kom, vi lekte, vi överlevde :-).


6 kommentarer:

MarathonMia sa...

:-) När jag läser det där känns det helt galet! Helt otroligt galet. Trots att jag inte kan röra mig idag överväger jag stort att köra fystestet imorgon bitti.

Catti sa...

Men Mia, du är ju galen, härligt tokgalen. Klart du ska köra fystestet i morgon.

Vad skulle kunna stoppa dig från att gå till NMT och leverera för andra gången den här veckan.

Inte lär kvällens utlovade Västerbrointervaller sätta hinder i vägen för dig. Ger mig den på att du kommer köra grodhopp och ankgång utför för att pimpa passet en aning ha ha ha.

ps, sorry för stöld av bild igen :-)

Karin sa...

DU är galen, Mia är galen, ni är alla galna och som jag beundrar er för det! Denna träningsglädje och dårskap, så underbart! :-D
Tack för att du delar med dig och stora kramar till dig en dag som denna!

Catti sa...

Karin, du kvalar in i galengänget du med,,,med råge :-). Galet snabb, galet envis, galet stark, galet bra löparglädjespridare, du är härligt galen helt enkelt :-)

Tack för dina kramar, dom värmer mer än du anar.

Anonym sa...

Catti, Gå och lägg dig, det är mitt i natten! Eller ska vi yla åt månen tillsammans?

Kan inte sova, som vanligt, när det är fullmåne.

Mvh/ mångalen Mr C.

Catti sa...

Ha ha ha, tyckte väl jag hörde något borta hos dig.

Tycker det låter som ett bra förslag, hädanefter månvakar vi tillsammans :-)