måndag 24 november 2008

Snöänglar och skoskydd....

eller vad behöver man en söndag när det är snöstorm och man ska ge sig ut och träna backe på halt underlag.
S
nöskor ( nu fick det dock duga med löpskor i brist på den andra sorten) & skyddsänglar är förstås vad som behövs.

Det var inte med helt genomglada steg jag gick ut i snöyran för att skrapa bilen men i takt med att värmen steg i den gjorde även mitt humör det.

Oavsett väder så är söndag = TSM träning = härligt sällskap som igår bestod av Mr Th, T, Smurfarna Clarre & R, Pertti och snabbaunderbaraKarin, Annika, glada Tone, super Nixén och många fler. MIA,,,saknade dig,,,men jag förstår att till och med TSM går bort när man får tillfälle att gosa med en liten bebis.

När vi väl gav oss av mot Djurgården för att nöta lite backe upp mot Rosendal så klarnade himlen upp, solen sken och vi fick en tur i fantastiskt vinterväder.

3;45 gruppen var jättejämn idag och de var urstarka och fokuserade när de gång efter annan tog sig upp för en sandad men trots det ganska hal backe. Efter avslutade backintervaller ringlade vi tillbaka mot ÖIP likt en lång svans som kryssade sig fram mellan alla flanörer. Clarrepappan, super roligt att få höra att du tyckte passet var jättebra, alltid roligt med respons, särskilt positiv sådan såklart. Du såg oförskämt pigg ut efter avslutad träning :-).

SnabbaunderbaraKarin som inte bara har koll på allt utan alltid hinner sprida värme och omtanke till de hon har omkring sig kom med födelsedagspresent i förskott till mig med orden,
tänkte på dig när jag såg den här, tyckte texten var du. Gulle dig vännen, vad säger man, TACK snälla för skyddsängeln, jag kan nog behöva en långt mycket mer än jag själv är en :-D.

ANGEL!
Angel skyddar dig från allt ont och vägleder dig genom livet.

Angel har gudomliga krafter. Hon är odödlig och använder sin övernaturliga färdigheter till att skydda och vägleda.

Hon är klok, omtänksam och älskar att hjälpa människor till ett bättre liv. Hon håller ständigt efter människor som har problem eller har det svårt.


Skyddsängeln döps härmed om till Karin & en sak är säker, hon kommer vara min följeslagare på maran.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Som vanligt missade jag din födelsedag. Jag är en dålig människa...

/Din pratglade granne C.

(jag babblar om mitt tokpass senare)

Catti sa...

Hej du kära pratglada nattugglande granne.

Clarre = dålig människa,,,,eller hur du, den ekvationen går inte ihop!

Sen så har du inte missat min födelsedag,,,,den är faktiskt först idag:-).

Jag gissar att du körde galna dryga 2 mil på band,,,,ser fram emot att höra dig berätta om det lite senare idag,,,,om du törs!? :-)

Anonym sa...

Du är min ängel. Din man

Catti sa...

:-), älskar dig mannen min.

MarathonMia sa...

Mannen: Du får dela med dig lite av din ängel - hon sprider ljus åt oss alla.

Kram igen på födelsedan!

Catti sa...

Tackkramar till dig ovärderliga Miavännen.

Anonym sa...

Bamsekramar på födelsedagen :-)
Nettan

Catti sa...

Tack käraste vännen min. Ringer dig i morgon kväll :-).
Kraaaaaaaaaaam