söndag 28 mars 2010

Åh jag är så galet glad, äntligen satt den, sub 45!

Dagen inleddes med ett velande gällande kläder. För lite, för mycket, äh, det blev såklart den nya stassen men med det viktigaste plagget av alla on top, IF Linnéa t-shirten såklart.

Hade som vanligt sällskap av Smurf-Clarre till loppet och fick lite goda råd som sista preparering. 

Mötte coachen på vägen mot start. Åh, har du likadana skor som Lisa, då måste du springa snabbt idag säger han med glad stämma men med allvar i blicken. Ett hugg av rädsla tog tag i magen och jag tänkte för mig själv att det är synd man inte också kan köpa likadana ben som hon har......men jag mörkade både hugg och tankar för coachen och svarade kaxigt, självklart!

Hade inte så jättemycket tid att värma upp på innan jag fick skynda att lämna av lite saker hos Linnéa gänget som var där för att heja på och pyssla om oss Linnéaiter som sprang.
foto UnderbaraMia

Väl på plats i startfållan inser jag att infon i displayen på klockan inte är det vanliga utan där syns allt jag inte är intresserad av att veta.
 
Trots stressade och fumliga fingrar lyckas jag få ordning på klockan men bara för att i nästa stund inse att jag inte gjort i ordning ipoden. 
Hade helt missat att notera detaljen att sladden till lurarna var av den mycket korta varianten och att jag inte hade någon ficka i nivå med där den hamnade.
Hade ju lämnat vätskebältet hemma för första gången, kunde ju inte springa utan musik också, får räcka med en förändring åt gången. 
Vad göra, med sekunder kvar till start åkte den ner i bh:n.  

Mitt och Rubins gemensamma mål ( och hans order)  idag var att göra ett nytt PB med 90 sekunder, min dröm var att springa på 43.30.
Min tidigare bästa miltid från Milspåret förra året var 45.17. 
Jag sprang på 43.41 så jag klarade dom 90 sek med 6 sek marginal. Inte mycket men jag klarade det och min dröm känns som om den kan förverkligas längre fram.

Att det gick så bra är en mix av mycket - den ultimata vitaminblandningen, 



en hög dos av härliga vänner, min fantastiska underbara familj, världens bästa Rubin och jag själv :-).

Nu ska jag njuta av den här karamellen fram till i morgon kväll. Då är det dags för Rubins poolrunning intensiv pass  och jag lär landa på jorden igen. 


Tills sist, GRATTIS till en av dagens vinnare & nu pratar vi inte trav utan om en tvåbent snabbfoting.
Imponerande och fantastisk tid Lisa

4 kommentarer:

Carina sa...

GRATTIS återigen för den superbra tiden!! och tack för idag. Det känns skönt i kroppen, det känns som om varje kroppsdel har fått arbeta. Ska bli intressant med snabbdistansen imorgon! Kram!!

Catti sa...

Tack goa du, både för grattis och för kvällens vattenlek :-). Du var grymt duktig. Tror din snabbdistans kommer gå hur bra som helst. Får du träningsvärk tror jag det mest sitter i axlarna/armarna. Hör av dig och berätta hur det gick och känns:-).
Kram Kram

MarathonMia sa...

Du är BÄST BÄST BÄST. Vilken jävla smäll! ursäktr franskan men det är så underbart att se dig i dina framgångar!

Catti sa...

Tack du UnderbaraVackraUltraSuperWomenMia. Tänkte komma och titta på en av alla dina på lördag :-).