söndag 25 oktober 2009

Run-Off

Idag var det så dags för TSM´s första träningspass inför Stockholm Marathon 2010.
747 löpare har anmält sig för att delta i Sthlm.

Tyvärr så saknas en oerhört viktigt pusselbit denna säsong, nämligen Rubin.
Det kommer bli väldigt tomt utan hans engagemang för TSM, för den enskilda deltagaren. Jag kommer sakna tillgången till hans kunskap och erfarenhet. Jag kommer sakna den härliga löpglädje han tankade en med innan det var dags att ge sig ut på passet.



Tur att det var så många trevliga deltagare, nya som gamla, som satte en glad stämning på dagen. Var jätteroligt att få träffa er alla.

Tack till er alla i  3;30 gruppen för en pratglad runda på Premiärmilenbanan, ni var grymma på 2&2!







5 kommentarer:

Kalle sa...

Jag fick en klump i magen när jag för några dagar sedan märkte att Rubin inte skulle vara med.
Mer positiv och härlig människa får man leta efter.
Saknade oxå bekanta ansikten i 3:45 gruppen. Märkte att flera bytt ner sig (eller upp ha ha!) till 3:30. Kanske man får följa efter? Om inte annat för en viss supertrevlig ledare som håller till där ;-) Undra vem det kan vara? ha ha ha!

Catti sa...

Upp eller ner ha ha ha, oavsett så är vi den trevligaste gruppen ;-). Sen är det ju hos oss dina outtröttliga ben hör hemma. Räknar kallt med dig Kalle i 3.30 på söndag!

Håller så med dig, Rubin is one of a kind. Maila gärna marathon kansliet så dom får höra från alla som saknar Rubin.

Hoppas vi ses på Linnéa i veckan.

Staffan sa...

Ja, ibland är man ju avis på att man lämnat huvudstaden, TSM är en av dem...

Själv hoppas jag ju på 3:15 eller i alla fall 3:20 nästa år, vi får väl se hur det blir med den saken, det som brukar begränsa mig är tiden just till långpassen, Envis är jag, så jag gav mig troget en gång i månaden på +30km-pass i vintras och varvade det med några 20-25km-pass däremellan och jag kommer nog köra samma rutin i år igen.

Men visst skulle det underlätta att ha draghjälp. Får väl övertala grannen som sprang just på 3:15 2008...

Catti sa...

Staffan: Du får springa iväg på söndagarna kl 10 så springer vi i alla fall samtidigt om än i olika fart och på olika platser :-).
Du verkar ju ha massor av fart i benen så är du bara lika envis med långpassen den här omgången kommer du dansa i mål....före grannen :-D

Carina sa...

Hej Catti! Visste inte att du OCKSÅ har en blogg men nu har jag hittat hit och kommer självklart att följa den.

Rubin är verkligen saknad, tur att det är så många fler inom TSM som också är underbara eldsjälar.

Vi ses!!