onsdag 7 oktober 2009

Får jag chans på dig?

Under de senaste månaderna har mina tankningsbesök på Linnéa träningarna varit alldeles för få.

Igår var det dags för klubbmöte och då jag inte varit med på träningen anslöt jag först efteråt. I omklädningsrummet var det betydligt fler okända än kända ansikten som mötte mig när jag lät blicken scanna av det överfyllda rummet. Hade det inte varit för en handfull "gamlingar" så hade jag trott jag gått fel.

Jag satte mig tryggt i hörnan mellan UnderbaraMia och Staffan och viskade till Mia, vilka är alla? Mia tittade frågande på mig och sa "Men Catti, känner du inte igen din familj?  Den har bara blivit lite större, du har fått en massa nya barn, bara du som inte hunnit träffa dom än!"

Himla tur, samma gamla familj, bara lite större.

Känns ändå lite vilset,,,eller annorlunda,,,,eller,,nja,,,inte helt som vanligt när frågorna om träningar, lopp och hemsidan tas upp för att vridas och vändas på.
Wow, vår ledarstab har vuxit från en till ca tio personer. Ja det har verkligen hänt mycket sen jag kom med i Linná för drygt ett år sedan. Då var vi inte ens tio personer på träningarna, inkl coachAllan.

Vi har fortfarande möte när den ihopvikta lappen sticks i min hand. Jag vecklar upp den  och det står att läsa....får jag chans på dig.... Jag har ingen aning om vem som skrev den, men genast kände jag mig så hemma igen. Vad kunde jag svara på det förutom ....alltid!

IF Linnéa är kärlek!

2 kommentarer:

Helena sa...

Visst är det många nya ansikten Catti! Men ändå känns det så hemma :) Hann inte prata med dig då du var upptagen i telefon, men jag fick chans till skjuts hem, hade inga extrakläder och frös så jag skippade helt enkelt mötet den kvällen. det var i alla fall, som alltid, roligt att se dig!! kram!!!

Catti sa...

Hello Helena :-).

Tack gumman, detsamma. Var ju himla osis att jag var i telefonen just när du skulle åka, var ju så länge sen vi fick babbla. Hoppas vi ses på torsdag. Kramar