söndag 25 januari 2009

Ute på hal is,,,(igen),,,finns det is som inte är hal?


Söndag = TeamStockholmMarathon

TSM= träffa härliga löparvänner & andra glada löparskoförsedda människor.


Medan 4-5h h grupperna sprang/halkade runt på Djurgården började 3-3,45 grupperna dagen med att lyssna till och lära av Dan Lundmark (mkt bra föredragshållare) hur man kan minska risken för skador.

En dryg timma senare än vanligt stod vi startklara nere på Stadion. 19km, 5,20fart stod det på 3,30gruppens schema. Vi var drygt 50 st som halkade runt Brunnsviken & Bergshamra idag med Pertti & Maria i täten. Blev totalt 19,3 på 1,44,30, 5,25/km.

3.15 gruppen hade enligt Clarre en minst lika hal runda som vi och till skillnad mot oss som kom tillbaka till Stadion med en deltagare mer än vi lämnade den med ? så var dom några mindre till antalet då dom var tillbaka.
Halkan och slitna kroppar gjorde att några valde att kliva av lite tidigare.

På vägen tillbaka sprang vi ihop med den ena av 3,45 grupperna.
3h gruppen, ja dom är ju gasellsnabba och osynliga så fort dom lämnat Stadion :-).

Trots grått, rått & blött väder, trots ett underlag som fick mig att vilja sno broddarna av någon som varit klok nog att förse sig med såna
blev det ännu ett härlig TSM pass med många skratt.

Saknade dock Karin (krya på dig) & Mia (lugn, trots utebliven löpning och sneda ögon så kommer du krossa brorsan) som inte var där idag.

Nästa söndag utlovas det men jag hoppas på
, men innan dess, en ny vecka att njuta av.

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

Nästa vecka har jag landat i verkligeheten igen. Lider av svår Catti-abstinens!

Catti sa...

Saknar dig massor underbaraMia.

Trodde hjärtklappning sömnsvårigheter, svettningar var symptom på att jag kommit i övergångsåldern.

Nu fattar jag, det är såklart Mia abstinens som plågar min kropp och själ :-).

Kraaaaaaaaaaaaaam