måndag 19 januari 2009

Helvetesön blev Hälsoön!

Söndag=TSM pass. Dagen inleddes med lite planering mellan oss ledare om hur vi skulle korta av kartans dryga 21km för att få 3,30gruppens utlovade 18km. Innan det var dags att springa iväg blev det som vanligt en och annan pratstund med glada TSM deltagare & kramkalas med alla Linnéaner jag kunde hitta.

Underbara Mia som behövde en detoxjogg valde 3,45gruppen idag och lockade med sig härliga Tone. Jag fick i alla fall behålla coola Masse i min grupp. Snabba Anders slog följe med Clarre i 3,15 gruppen.

Långpass på Lidingö har hitintills fått mig att tänka på den ön som Helvetesön. Förutom att den alltid bjuder på regn och skador så är det ofta tungt och slitigt att ta sig fram där. Klockan blev snabbt 10 och
Rune släppte iväg grupperna, hälften ut till Djurgården och resten till H-ön.

Pertti & M låg i täten och lotsade oss fram i behagligt och jämnt tempo medans Thomas såg till att lösa hundar kopplades, att vägbommar öppnades, att bilar stannade när vi passerade över vägar. Undrar hur många intervaller han fick ihop igår? E hade koll så att alla var med. Vi övriga ledare spred ut oss i och längs med gruppen.


Det var grått och mulet även igår men för kallt för regn. I strandkanten låg isen och guppade på vattnet, skogsstigarna var frusna och hårda. Det blåste lite inledningsvis men ju längre vi sprang desto skönare blev det.

Efter gårdagens TSM-pass är jag beredd att döpa om Helvetesön, göra som Rune och istället kalla den för Hälsoön. När jag ändå är i namnbytartagen passar jag på att döpa om Thomas till Intervallen.




Det blev härliga 18,67 km på 1.40,06. Snittfart 5.21/km.








UnderbaraMia & HärligaTone
IntervallenThomas FarthållarPertti CoolaMasse

CoachClarre

SnabbaAnders

5 kommentarer:

Masse sa...

Och jag kallar den Lidandets ö.

Catti sa...

Kärt barn har många namn :-)
Du såg härligt pigg och stark ut igår.

MarathonMia sa...

På söndag är jag tillbaka! Påminn mig på lördag om att jag ska var lugn. LUGN. :) Saknar dig.

Catti sa...

Lovar påminna dig. Men du lugn,,,ha ha ha,,,,skulle väl vara när du står still i plankan och utmanar Ken igen.
Saknar dig också, så mycket. Ses i morgon :-).

Anonym sa...

"Säg mig vilka dina vänner är och jag skall tala om vem du är". Vilken underbar samling människor du omger dig med! Bilden på Masse gör mig alltid lika glad(och lite rädd!)

Var rädd om dig underbara människa!