lördag 5 juli 2008

Igår...




...kväll smidde jag tusen planer på hur jag skulle undfly mitt löpförbud. I morse hade insikten återvänt och jag insåg snabbt att den enda träning jag skulle få utföra idag var att detoxa ut all skit som jag fick i mig med vinet igår. Att belasta ett redan sjunkande skepp med barlast bestående av alkohol var förstås inget smart beslut.

Hur som så var det redan ett rött kryss i träningskalendern idag då påföljden av fredagens besök hos naprapaten blev 2 dagars helvila. Där bjöds jag på en resa genom smärtskalans alla nivåer med hjälp av shockwave, nålar och handkraft, ont ska ju med ont förgås?


I morgon ska jag prova att springa i vatten för första gången. Flytbältet ser inte mycket ut för världen och jag undrar hur det ska kunna hindra mig från att sjunka till botten.
SMHI utlovar regn och svala temperaturer i morgon så har jag tur blir jag ensam i utomhusbassängen, om inte är det bara att räkna med en och annan skrattsalva från omgivningen.

Inga kommentarer: