torsdag 10 december 2009

Poolskiing

Fick ett tips på FB av Maria igår om att använda mitt flytbälte i kombination med mina skidor. Det måste ju genast göra att mina laggar klassas som vattenskidor istället. Toppen då det saknas snö men finns gott om bassänger att träna i.

Men då man konstigt nog inte får bada med skidorna på i badhuset fick det bli poolrunning istället för poolskiing.

Dagens pass blev 70 min långt. Ca 20 min vardera upp och nedjogg samt däremellan intervaller som såg ut så här:
3 ( x2 min, 1 min, 30 s - 30 sek vila). Efter det 10x 1 min utan armar- 30 sek vila.

Då det var lite svårt att  lägga armarna på bassängkanten så blev det armar uppåt sträck under de sista tio intervallerna. Var nog en och annan som trodde jag var på väg att sjunka och försökte vinka på hjälp där jag flåsandes guppade fram.





Tok jobbigt pass men riktigt roligt. Intervallerna gjorde att tiden rann iväg och det hann aldrig bli långtråkigt.

2 kommentarer:

Carina sa...

Intressant, det var en ny variant att köra vattenlöpning utan armar. Tar jag genast med mig till nästa vattenlöpningspass.

Catti sa...

Carina, testa gärna även att bara använda armarna :-).